CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, December 19, 2011

why do you love me???

ADEGAN PASANGAN SUAMI ISTERI YANG TELAH SETAHUN BERKAHWIN

suami: abg cintakan syg sepenuh hati saya.
isteri: kenapa abg cintakan syg? adakah sebab syg selalu masakkan untuk abg?
suami: tidak.
isteri: adakah sebab syg selalu kemas rumah?
suami: tidak.
isteri: sebab syg selalu beri kata semangat kalau abg tension dengan masalah kerja?
suami: taklah.
isteri: hurm... ape ye.. nak tau jugak..
suami: sbb abg cintakan syg.
isteri: yela.. ape sebabnye? (si isteri merajuk)
suami: satu hari nanti syg akan tau jugak.
isteri: abg, kite kan dah kahwin, xkan nk berahsia jugak.
suami: abg x berahsia la syg. 


pada suatu hari, sewaktu si isteri pergi ke kedai dengan menaiki keretanya. pada masa itu, si suami sedang bekerja di pejabat. TIBA-TIBA, si isteri telah terlibat dengan satu kemalangan. si isteri telah dihantar ke hospital dan disahkan koma. 

setelah sebulan si isteri koma...

suami: selamat pagi syg. abg cintakan syg.

setiap hari, si suami akan berkata begitu kepada isterinya. namun, pada hari ulang tahun perkahwinan, si suami teringat kembali kenangan bersama isterinya.

suami: sekarang syg dlm keadaan koma. namun, abg yakin syg dengar apa yg abg ckp kt syg tiap2 hari. doktor ckp syg dah semakin pulih. setiap kali abg ckp kt ayg, abg tgk tgn syg dh mula gerak2 sikit. alhamdulillah. syg kuatkan semangat ye. abg tunggu syg. abg akan ada disisi syg. abg cintakan syg sepenuh hati abg. abg ingt lagi, dulu syg pernah merajuk sbb nak tahu sbb abg cintakan syg. badan syg x boleh nk bgerak skrg. abg masak sendiri je skrg ni tiap-tiap hari. rumah dah jarang kemas sbb abg x balik rumah lama2 sebab kt rumah takde syg. tapi abg tetap cintakan syg. skrang ni jugak syg xley nk bcakap. tapi abg sentiasa cintakan syg. syg, cinta tak perlu diungkap sebabnya dengan kata-kata. cinta tu sangat suci. hanya hati kita dan Yang Maha Esa mengetahui sedalam mana cinta kita.

seminggu selepas itu, si isteri pun sedar.

isteri: maafkan syg sebab merajuk dulu. syg cintakan abg. terima kasih sebab cintakan syg.

*cintailah dirinya sepenuh hati. terimalah kelemahannya seadanya. tiada siapa yang inginkan kelemahan itu ada pada diri. namun, itulah yang dinamakan ciptaan Allah. itulah keistimewaan bagi setiap manusia. jangan dipersiakan cinta itu sekiranya anda tidak mampu menerima risikonya. 

0 comments:

Post a Comment